McGill Clan - McGill Clan Orfeo 90526 (Uruguay) (1969)
No! Not some kilted Highland bagpipe troop but the exotic, psychedelic, Uruguayan jazz combo. This great LP is stuffed with fresh sounding cover versions and original arrangements, featurings the most obscure, groovy (and funky!) cover version of I'M A MAN (aka SOY UN HOMBRE). This particular psychedelic hammond version is propelled by funky bongos bashing away in the background with a lightly twisted, latin arrangement!
Lots of funky hammond and drums, acid guitar licks and fender bass riffs and superb groovy jazz with breakbeat drumming in the shape of DAYDREAM. The wicked fender basslines of AQUARIUS / LET THE SUNSHINE IN mashed together with lots of tempo changes, breakdowns and moody, funky rhythms. Groovy jazz instrumental PALMITOS CON SALSA GOLF (ultra-catchy psych organ, jazzy horns, funky drums, guitar, piano and bongos!) and the jazzy psycho-beat sounds of PROVISORIO SOUL. Oh, and they do a jazzed-up, groovy Mod sounding version of UP, UP AND AWAY aka ARRIBA, ARRIBA Y ADELANTE!
A real monster!
1) Acuario - Deja Que Entre El Rayo De Sol
2) Tu Me Fascinas
3) Soy Un Hombre
4) Cosas Amorosas
5) Provisorio Soul
6) La Feria De Scarborough
7) Ensueño
8) Arriba Arriba Y Adelante
9) Palmitos Con Salsa Golf
10) Camino De Moras
11) Buenas Noches Alejandro
No! Not some kilted Highland bagpipe troop but the exotic, psychedelic, Uruguayan jazz combo. This great LP is stuffed with fresh sounding cover versions and original arrangements, featurings the most obscure, groovy (and funky!) cover version of I'M A MAN (aka SOY UN HOMBRE). This particular psychedelic hammond version is propelled by funky bongos bashing away in the background with a lightly twisted, latin arrangement!
Lots of funky hammond and drums, acid guitar licks and fender bass riffs and superb groovy jazz with breakbeat drumming in the shape of DAYDREAM. The wicked fender basslines of AQUARIUS / LET THE SUNSHINE IN mashed together with lots of tempo changes, breakdowns and moody, funky rhythms. Groovy jazz instrumental PALMITOS CON SALSA GOLF (ultra-catchy psych organ, jazzy horns, funky drums, guitar, piano and bongos!) and the jazzy psycho-beat sounds of PROVISORIO SOUL. Oh, and they do a jazzed-up, groovy Mod sounding version of UP, UP AND AWAY aka ARRIBA, ARRIBA Y ADELANTE!
A real monster!
1) Acuario - Deja Que Entre El Rayo De Sol
2) Tu Me Fascinas
3) Soy Un Hombre
4) Cosas Amorosas
5) Provisorio Soul
6) La Feria De Scarborough
7) Ensueño
8) Arriba Arriba Y Adelante
9) Palmitos Con Salsa Golf
10) Camino De Moras
11) Buenas Noches Alejandro
10 comments:
http://rapidshare.com/files/12984944/McGill_Clan_-_McGill_Clan__1969_.zip
Hey havent visited for a while (probaly because of all your recent pop ups and radio host stuff making your blog hard work these days ) However I would like to say that your posts are still 1st class !!!
Many Thanks
I'd like to second that! Thanks, even though I visit less because it bogs my computer down.
Thanks! This looks very cool.
absolutely unknown to The Prof and gr8tly appreciated. :'D tyvm.
where could you possibly track down a copy of this record?
Excellent style to redact a blog with music sense. I think McGill's music was something exotic and easy to understand too. Most of the musicians couldn't emulated the versions.
Awesome band, their music is so tripping and psychedelic, love this record in particular.
Thank you Quimsy's!
Your blog is amazing, respect!
And this post is a real killer...
Perico Linale, nacido en Fray Bentos hace 64 años, aprendió a tocar el piano y a gustar del jazz con los programas que transmitían las radios argentinas. Cuando se especializó en el trombón, se radicó en Montevideo y se asoció a la Peña de Jazz y al Hot Club.
Allí conoció y tocó con Bachicha Lencina, Héctor Bingert, Enrique De Boni, los hermanos Fattoruso. Recuerda en especial a Paco Mañosa y su talento, su sabiduría jazzística y su fenomenal capacidad para enseñar música.
Firmemente establecido como un músico de primer nivel, integró la orquesta de Panchito Nolé en Canal 12 y luego la de Telecataplum con Julio Frade. Perfeccionó sus estudios de armonía, contrapunto y composición con el maestro Guido Santórsola.
Estaba tocando su trombón con el “McGill Clan”, junto con Tony McGill en contrabajo, Tomás Paolini en saxos y Aldo Caviglia en batería, cuando una noche de 1971 decidieron tomar un barco rumbo a España. En Madrid, después de cuatro meses tocando en distintos locales, tuvieron la suerte que los escuchara Sarita Montiel, que buscaba una banda para su salón de baile en Mallorca.
El contrato duró casi un año y después el “McGill Clan” se disolvió. Linale se quedó en Mallorca, consiguió un buen trabajo en una orquesta y se pagó un curso por correspondencia en el afamado Berklee College de Boston, Estados Unidos.
El resultado fue un notorio adelanto y puesta al día de conceptos y técnicas de composición y arreglos orquestales en jazz. Decidido a experimentar sus nuevos conocimientos, Linale formó una banda y, con verdadera satisfacción, descubrió que la sociedad mallorquina la abría las puertas del éxito. Con el correr de los años la banda se convirtió en una gran orquesta, la Palma de Jazz Big Band, que es la que el hoy prestigioso músico uruguayo sigue dirigiendo.
Perico vuelve a su país natal todos los fines de año. Intervino en conciertos y estuvo tocando en “jam sessions”, pero hasta hoy nunca había realizado clases con artistas uruguayos. Debe saludarse con beneplácito este dictado de cursos, que a pesar de su brevedad, permite a muchos músicos entrar en contacto con enseñanzas que se manejan en la escena internacional.
La charla de Linale es absolutamente gratuita y será ilustrada con ejemplos al piano y grabaciones de su colección fonográfica.
Post a Comment